Operator Orange heeft de kaap gehaald van honderdduizend klanten voor zijn triple play-aanbod Love (tv, internet en mobiel). Orange biedt de internet- en tv-verbinding aan via de Telenet-kabel waarvoor het een groothandelsvergoeding betaalt.
Tijdens de zomermaanden leek het succes van Love wat stil te vallen, maar Orange is er nu toch in geslaagd om dit jaar honderdduizend klanten voor de dienst binnen te halen.
‘Dat we die mijlpaal halen, bewijst dat men interesse heeft in een alternatief, convergent aanbod van topkwaliteit voor de laagste prijs’, zegt Michaël Trabbia, ceo van Orange België. ‘We zullen onze Love-combinatie blijven uitbreiden op het vlak van functionaliteit en inhoud omdat we investeren in wat onze klanten belangrijk vinden. (…) We zijn vol vertrouwen dat we onze ambitie van 10 procent van het marktaandeel halverwege de termijn kunnen halen. We verwachten daarnaast dat de Regulatoren het regelgevingskader zullen verbeteren om de concurrentie te bevorderen ten voordele van de consument.’
Orange verwijst daarmee naar maatregelen die toezichtshouder BIPT voorstelt om de concurrentie op de markt te verbeteren, onder meer billijkere kostenberekeningsmodellen op groothandelsniveau. Telenet en Proximus hebben zich daarover al negatief uitgelaten.
De honderdduizendste klant voor Love kwam uit Elsene. De man kreeg van Orange een meet en greet met DJ Henri PFR en hoeft een jaar lang geen abonnementsgeld te betalen.