De Gentse scale-up Showpad heeft 25 miljoen dollar extra aan Serie C-financiering opgehaald bij Insight Venture Partners. Het geld zal worden gebruikt voor investeringen in nieuwe markten, de uitbreiding van de wereldwijde strategie en verdere productontwikkeling.
Deze investeringsronde komt na een jaar van forse groei en expansie voor Showpad. In 2017 opende het bedrijf een hoofdkantoor in Chicago en werden aanwervingen gedaan voor topfuncties om de expansie in Noord-Amerika voort te zetten. Het bedrijf was het op twee na snelst groeiende bedrijf in België op de 2017 Technology Fast 50 List van Deloitte. In de klantenportefeuille zitten nu bedrijven als Johnson & Johnson, Fujifilm, Audi, Basf, Dow Chemical en Kimberly-Clark.
Het platform van Showpad, dat in 2011 werd gelanceerd, stelt marketeers in staat hun impact op verkoopsuccessen te verbeteren en biedt verkoopteams de mogelijkheid om interacties persoonlijker en invloedrijker te maken. Het bedrijf heeft hoofdkantoren in Gent en Chicago en kantoren in San Francisco, Portland en Londen.
‘Dat Insight Venture Partners blijft investeren in Showpad is een duidelijke erkenning voor het feit dat de sales enablement-markt zijn agressieve groei voortzet en dat Showpad beduidend sneller groeit dan de markt’, zegt ceo Pieterjan Bouten. ‘De nieuwe financiering zal ons helpen om onze klanten en partners een betere koopervaring te bezorgen, wat in de Bb2bverkoopervaring van vandaag het belangrijkste aspect is om het onderscheid te maken.’