Xpenditure, de Mechelse specialist in het digitaliseren van onkostennota’s, lanceert Rydoo, een nieuw platform dat de dagelijkse administratieve taken rond zakenreizen en onkostenbeheer regelt. Het wordt meteen ook de nieuwe naam van het bedrijf.
Rydoo wordt gelanceerd om ‘het potentieel van een dynamische, maar ouderwetse markt volledig te ontsluiten en de digitalisering van werkplekken te ondersteunen’, zo laat het nieuwbakken bedrijf in een persbericht weten.
Rydoo is een cloud-app die het zoeken en beheren van vluchten en hotelovernachtingen en de bijhorende onkostennota’s moet stroomlijnen. De reismodule helpt werknemers de juiste vlucht, trein of huurauto te vinden, en om uit de achthonderduizend beschikbare hotels een kamer te kiezen. Door centrale facturatie hoeven werknemers met Rydoo niet meer zelf aan te schuiven in de lobby: het financiële team krijgt aan het einde van de maand één factuur met alle reisgegevens.
Met de onkostenmodule kunnen werknemers automatisch hun onkosten beheren en toch steeds het bedrijfsbeleid naleven. Financiële teams kunnen de terugbetaling en het budget inreal time bevestigen.
Xpenditure werd begin vorig jaar overgenomen door Sodexo, het werd toen, samen met het Poolse iAlbatros, in een aparte vennootschap ondergebracht.