De Leuvense startup Adshot, dat merken aan gamers koppelt voor hun marketingcampagnes, haalt 320.000 euro op bij diverse investeerders. Via de investering wil de startup vol inzetten op kunstmatige intelligentie.
Adshot koppelt merken aan gamers (gaming influencers) die zijn in te zetten voor een marketingcampagne. De webapplicatie helpt klanten bij het vinden van de juiste influencers, het managen van de marketingcampagne en de betaling aan de gamer. Co-founder Axel Gekiere vertelt dat het onder meer klanten als Pizza Hut en nonprofitorganisaties bedient.
Tijdens een investeringsronde haalt het 320.000 euro op. Investeerders zijn Steven Van Belleghem (Nexxworks), Pieter Janssens (Intracto), Reinhart De Lille (RL Inventive) en Imec.istart. Reinhart De Lille komt aan boord als cto. De injectie moet in de eerste plaats dienen om volop in te zetten op kunstmatige intelligentie. Hiermee wil het merken koppelen aan de ideale gamer. Op termijn wil Adshot ook andere platformen dan YouTube en Twitch en zelfs andere sectoren aanboren.
Adshot is onderdeel van accelerator Start it @KBC.