Het van oorsprong Brusselse digitale adviesbureau Waeg heeft zopas een vestiging geopend in Parijs. Het is al het zevende buitenlandse kantoor van Waeg. De eerste Franse projecten zijn naar eigen zeggen al binnengehaald.
Na de opening van een kantoor in Kopenhagen eerder dit jaar, start het consultancybureau Waeg deze maand zijn zevende kantoor in Parijs op. De eerste Franse projecten zijn al lopende, onder andere Solvay en Moët Hennessy vertrouwden hun digitale transformatie toe aan Waeg. Het gaat over de optimalisatie van hun b2b-klantenportaal, dat e-commerce, klantenondersteuning en content marketing op elkaar zal afstemmen.
Waeg werd in 2012 opgericht en mocht zich in 2016 ‘Salesforce Platinum partner’ noemen. Op dit moment telt het bedrijf zeven Europese vestigingen, waaronder Amsterdam en Brussel, en 55 werknemers. Het kantoor in Parijs telt drie medewerkers die verantwoordelijk zijn voor verkoop en projectmanagement. De oplevering van de projecten in Frankrijk gebeurt nog vanuit de andere Waeg-kantoren. Tegen het einde van het jaar wil Waeg het aantal werknemers in Parijs optrekken tot tien.
‘Het groeipotentieel van de Franse markt is groot’, zegt medevennoot Jonathan Daens. ‘Vele bedrijven starten er nu pas hun digitale transformatieprocessen op. Met twee grote klanten hebben we al een voet binnen in de Franse markt. We zijn ervan overtuigd dat deze referenties en ons fysiek kantoor extra deuren zullen openen naar b2b-e-commerce en andere projecten in de Franse markt.’
In de klantenportefeuille van Waeg zitten ook nog onder meer Baxter, Engie, Solvay, LeasePlan en Barry Callebaut.