Thomas More Hogeschool en startup Beego draaien de rollen dit academiejaar om. Studenten geven les, docenten verhuizen even terug naar de hogeschoolbanken.
De hogeschool Thomas More neemt een gloednieuw leerplatform in gebruik. Om de 1.700 docenten wegwijs te maken in dit platform, schakelt de hogeschool de it-studenten van Beego in. Die leveren in verschillende Vlaamse steden digitale assistentie: bij mensen thuis, maar evengoed in bedrijven en organisaties. Meer dan twintig Beego-studenten verdiepten zich afgelopen zomer al in het nieuwe leerplatform, zij staan nu klaar om de Thomas More-docenten te ondersteunen.
Beego werd opgericht door Frederick Scraeyen (36). Hij leidt het samen met de 23-jarige Manno Evrard. Beego telt vandaag een zeventig-tal geregistreerde studenten. Zij helpen klanten in 48 gemeenten (vooral rond Antwerpen, Gent, Brugge en Leuven) met alle mogelijke it-problemen, van mails die niet verstuurd raken over verloren geraakte documenten die terug moeten gehaald worden, tot uitleg over hoe je videogamesessies moet live-streamen op Twitch of YouTube. Een groot deel van de gebruikers zijn 55-plussers, al maken ook dertigers en veertigers er gebruik van. Een halfuur digitale assistentie van Beego kost negentien euro, daar komt ook nog een verplaatsingskost van drie euro bij.