Marketing automation-specialist HubSpot gaat het Gentse PieSync inlijven. PieSync ontwikkelt een realtime synchronisatieplatform voor klantengegevens en is een van de weinige oplossingen op de kmo-markt om data gesynchroniseerd te houden tussen verschillende webapplicaties.
Zelfs wanneer software geïntegreerd is, kunnen klantengegevens verouderd zijn en inconsistent worden tussen de verschillende tools, wat leidt tot complexiteit en verwarring voor zowel interne teams als klanten. PieSync wil bedrijven in staat stellen om voortdurend een consistent beeld te krijgen van elk stukje klantendata.
PieSync zal onder HubSpot het platform blijven ontwikkelen en verkopen onder dezelfde naam. Ook blijft het bedrijf opereren vanuit het hoofdkantoor in Gent. Eerder dit jaar opende HubSpot al een nieuw kantoor in Parijs en onlangs kondigde het ook plannen aan om zijn aanwezigheid in Berlijn verder uit te breiden.
PieSync werd in 2014 gelanceerd met hulp van een initiële investering van Imec.istart en investeerder Dirk Vermunicht. In 2016 haalde het bedrijf extra geld op via investeringen. In 2018 haalde PieSync vervolgens een serie A-financiering op onder leiding van Fortino Capital en de bestaande investeerders.
Het Amerikaanse HubSpot werd in 2006 opgericht door Darmesh Shah en Brian Halligan. ‘Het HubSpot-platform groeide de afgelopen vier jaar aanzienlijk, met meer dan driehonderd integraties die vandaag beschikbaar zijn voor klanten’, zegt Halligan. ‘Hoewel deze integraties op zich al sterk staan, zal de toevoeging van de tweewegsynchronisatie van PieSync ze enkel versterken en onze klanten in staat stellen om alles uit de tools te halen die ze elke dag gebruiken.’