Het nieuwe Juniper Partner Advantage 2020-programma voorziet partners van een vereenvoudigd groeitraject en ondersteuning op de groeiende kansen te springen die de door ai aangestuurde onderneming hen te bieden heeft.
Volgens schattingen van onderzoeksbureau IDC zullen de wereldwijde uitgaven aan de cloud in de periode van 2019 tot 2023 ruimschoots verdubbelen van 229 miljard tot vijfhonderd miljard dollar. Juniper heeft daarom nieuwe tools, specialisaties en ondersteuningsprogramma’s ontwikkeld die partners in staat stellen om munt te slaan uit dit veranderende technologielandschap. Het nieuwe partnerprogramma voorziet in financiering voor de overstap naar softwaremodellen die bijdragen aan herhalingsomzet, een nieuw managed services-programma, technische en verkooptraining en meer incentives voor de verkoop van ai-oplossingen.
‘Onze focus voor 2020 ligt volledig op het investeren in onze partners. Wij willen hun groei aanzwengelen met nieuwe oplossingen en klanten, met de nadruk op eenvoud’, zegt Helda Lopes, hoofd global partner programs bij Juniper Networks. ‘Het Juniper Partner Advantage 2020-programma reikt partners de tools aan die ze nodig hebben om te profiteren van belangrijke groeitrends in zakelijke it. Onder meer door het genereren van voorspelbare omzetstromen. Onze investeringen geven blijk van de toewijding van Juniper aan het ondersteunen van partners bij het opvoeren van hun innovatietempo, het vergroten van hun toegevoegde waarde en het waarborgen van een uitmuntende klantenervaring.’
Zo kunnen de nieuwe ‘Juniper-Mist Specialization’-partners klanten voorzien van ai-oplossingen die Juniper heeft verworven met zijn recente overname van Mist Systems. De nieuwe saas-specialisatie en managed services-specialisatie helpen partners met de overstap naar modellen die in herhalingsomzet voorzien.
Er zijn ook nieuwe incentive-programma’s om partners te helpen met investeren. Zij profiteren onder meer van tweecijferige kortingspercentages voor software, cloud computing en sd-wan. Juniper biedt daarnaast programma’s, campagnes en financiering voor gezamenlijke marketing aan die de vraag naar nieuwe oplossingen aanwakkeren, zodat partners meer omzet uit hun bestaande klanten kunnen putten. Een nieuw Partner Relationship Management (PRM)-platform biedt partners verbeteringen van hun zakelijke relatie met Juniper.