Tanium, specialist in endpoint visibility en -controle, komt met Tanium Partner Advantage, een nieuw partnerprogramma. Dat laat zich kenmerken door eenvoud, voorspelbaarheid en winstgevendheid, zegt het bedrijf.
Partner Advantage is een flexibel programma dat partners ondersteunt bij de businessmodellen die ze inzetten in de hele ‘customer journey’, van het beïnvloeden van de aankoop tot en met het leveren van managed services. In de eerste fase omvat Tanium Partner Advantage training en ondersteuning die zorgt voor hoge kennisniveaus en een gepersonaliseerd portaal voor elke klantmedewerker en zijn of haar rol in het partnership. Als ze een trainingsprogramma afleggen krijgen ze een beloning. Tanium benadrukt hierbij dat dit programma niet onmogelijk zwaar is.
Veel traditionele partnerprogramma’s van technologiebedrijven komen met arbitraire barrières voor partnersuccessen, rigide tiers, certificeringvereisten of complexe fees, zegt Tanium. Bij hen bereiken partners voordelen bij het meten van de Total Partner Value die ook kijkt naar de relatie die de partner heeft met Tanium qua financiële prestaties, het opbouwen van ervaring, investeringen, groei en klantsuccessen.
‘De realiteit in het kanaal van tegenwoordig is dat partners minder focus hebben op wat ze labelen en juist meer op hoe ze hun klanten kunnen helpen bij hun business-problemen’, zegt Tom Herrmann, bij Tanium verantwoordelijk voor het partnerkanaal. ‘We zien hoe onze partners hun business anders aanpakken en hebben daarom Tanium Partner Advantage ontwikkeld om partners meer flexibiliteit te bieden om hun klanten optimaal te kunnen bedienen met diverse business-modellen.’