Samsung zal zijn Age of Experience op Batibouw tonen. Dankzij het open ecosysteem van verbonden toestellen en schermen moet de organisatie van je leven gemakkelijker en efficiënter worden, zo claimt het bedrijf.
De Age of Experience is een tijd waarin ‘mensgerichte innovaties het leven van mensen beter maken en de wereld dichter bij elkaar brengen’ en Samsung neemt wil hierin graag het voortouw. Daarbij ligt ook de focus op het belang van slim bouwen.
Men is meer verbonden, wat het leven makkelijker maakt. Met een eenvoudige swipe roept een appartementsbewoner alvast de lift en schakelt een gehaaste werknemer de lichten van zijn woning alsnog op afstand uit. Dat is niet alleen handig, maar bespaart ook energie en vermindert de uitstoot van broeikasgassen.
Stoomkast
Slim bouwen betekent ook geconnecteerd leven. Samsung gelooft dat de functie van de smartphone als centraal platform nog sterker wordt in de toekomst door consumenten en apparaten te verbinden in functie van meer comfort. Vele huishoudapparaten zijn al slim, maar komen nog meer tot hun recht als ze met elkaar communiceren, bijvoorbeeld via de SmartThings-app van het Koreaanse bedrijf. Toestellen van meer dan 150 verschillende merken komen samen in de app en vormen het open ecosysteem. De app heeft in de Benelux meer dan 1,2 miljoen actieve gebruikers.
Naast voorbeelden van een geconnecteerde levensstijl, brengt Samsung ook een nieuwe lijn design-ovens naar Batibouw: de Infinite Line, de AirDresser (een soort stoomkast om delicate kleding op te frissen), en de luchtverfrisser Air Purifier.
Batibouw staat geprogrammeerd van 29 februari tot en met 8 maart in Brussels Expo.