Deliverect, een Belgische scale-up die software maakt waarmee restaurants thuisleveringen kunnen beheren, heeft tijdens een derde financieringsronde 65 miljoen dollar opgehaald. Het bedrijf gebruikt het nieuwe kapitaal voor zijn verdere uitbreiding, de versterking van zijn marktpositie in de V.S., onderzoek en productontwikkeling.
Deliverect is opgericht in september 2018. Hun software koppelt online bestelplatformen zoals Uber Eats, Deliveroo, DoorDash en Takeaway.com aan het kassasysteem van restaurants, waardoor online bestellingen op een plek worden beheerd. Zo kunnen bestellingen sneller en automatisch worden beheerd, met minder werkdruk en minder fouten.
Deliverect bedient momenteel meer dan tienduizend horecabedrijven: restaurantketens en gewone en virtuele restaurants, waaronder merken als Pret A Manger, Taco Bell, Time Out Markets, Taqueria, Le Pain Quotidien en Dishoom. Daarnaast werkt het bedrijf samen met multinational Unilever. Via Deliverct integreert Unilever met Deliveroo en Uber Eats om ijs van Ben & Jerry’s en Magnum rechtstreeks aan klanten te leveren.
Vorig jaar verwerkte Deliverct meer dan dertig miljoen bestellingen. Nu is dat opgelopen tot meer dan een miljoen bestellingen per week, een stijging van bijna 750 procent sinds april 2020, met dank aan corona. Dit komt naar schatting neer op een bestelwaarde van meer dan een miljard dollar.
De nieuwe kapitaalronde bij Deliverect werd geleid door DST Global en Redpoint Ventures. Ook de bestaande investeerders Omers Ventures, Newion en Smartfin, hebben, net als de oprichters, weer geïnvesteerd.