Voor zijn digitaliseringsproject kiest Lunch Garden voor SAP en Ctac om als partners op te treden. Met de uitrol van een transformatieproject wil Belgisch grootste restaurantketen de bedrijfsprocessen optimaliseren, maar ook de klantenervaring aanpakken.
Het it-fundament van Lunch Garden wordt uitgebouwd op SAP S/4 Hana dat voor een backbone moet zorgen en de nodige inzichten geeft. Door deze te koppelen aan Lunch Gardens crm-databank zal dit het bedrijf, binnen een periode van maximum drie jaar, toelaten meer realtime-data te capteren en zo beter te kunnen interageren met klanten en lokale teams.
‘It is één van de belangrijkste factoren om onze groeistrategie, waarin de klant nog meer centraal staat, vorm te geven’, aldus Ann Biebuyck, ceo van Lunch Garden. ‘De klant van vandaag én morgen wil op verschillende manieren een beleving kunnen ervaren: in het restaurant, maar ook via verschillende tools zoals de bestelapp.’
De grootste uitdaging bij Lunch Garden op it-vlak is het manuele en repetitieve werk. Daarnaast is het huidige erp-systeem beperkt en vormt de afwezigheid van realtime-inzicht in gegevens naar eigen zeggen een hinderpaal. ‘Het systeem biedt ook weinig mogelijkheden om andere tools en programma’s te connecteren’, klinkt het. Dankzij de juiste investeringen in it-infrastructuur, wil de restaurantketen de huidige uitdagingen het hoofd bieden en sneller schakelen.
Afsluiting
De resultaten die Lunch Garden – op korte en middellange termijn – met dit digitale transformatieproject wil bereiken, werden vastgelegd. Bedrijfsprocessen zullen verder geoptimaliseerd worden, cruciale financiële processen zullen geautomatiseerd worden, de maandelijkse afsluiting zal versneld worden en er zal een basis voor een gecentraliseerd databeheer gelegd worden.