De Belgische telecomaanbieder Destiny laat zich voortaan aanspreken met ‘Dstny’. Tegelijk kondigt het bedrijf aan dat het vanaf 1 januari 2023 en zeker tot eind 2024 de nieuwe co-titelsponsor wordt van het Belgische wielerteam Lotto-Dstny.
Met de nieuwe merkidentiteit verenigt Dstny meer dan tien bedrijven in de groep onder één vlag. Het nieuwe merk en logo ‘symboliseert de Europese leiderspositie en de drive om innovatie te versnellen, de klantervaring te verbeteren en nog meer talent aan te trekken’, zo klinkt het in een persbericht.
Naast het veranderen van zijn naam, stapt Destiny…, excuus… Dstny, ook in de wielersponsoring. Het wordt co-sponsor van de bekende Lotto-ploeg. Dstny is zo de eerste Belgische scale-up die een Belgische profwielerploeg op deze schaal ondersteunt.
Netwerk- en hospitality-mogelijkheden
‘We geloven net als het Lotto-wielerteam in talent alle kansen geven, in het belang van een sterk partnernetwerk, in diversiteit en in teamspirit. Ook de ambitie om vanuit onze Belgische roots mee te spelen op internationaal vlak bindt ons. Dit voelde meteen als een goede match’, zegt ceo Daan De Wever. ‘Daarnaast is de wielersport één van de populairste sporten in Europa, vooral in onze huidige markten. Het is in de zakelijke wereld onder beslissers en ceo’s heel populair, dus het biedt ons netwerk- en hospitality-mogelijkheden om nog sneller te groeien.’
De Lotto-ploeg werd tot voor kort mee gesponsord door het Belgische Soudal, een fabrikant van industriële lijmen en schuimen. Zij hebben er echter voor gekozen om vanaf volgend jaar met de Quick-Step-ploeg in zee te gaan, een rechtstreekse rivaal van Lotto.