Mediahuis neemt AE onder de arm om de implementatie van een nieuw Customer Identity and Access Management (CIAM) platform in goede banen te leiden. De keuze van het platform viel op Auth0 Identity Platform. Het programma past in de ambitieuze stappen van Mediahuis op vlak van digitale transformatie. Internationaal zullen meer dan 30 merken binnen de Mediahuis groep het nieuwe platform gebruiken.
Als Auth0’s implementatiepartner begeleidt AE het strategisch voortraject en realiseert de roll-out en integratie van Auth0 binnen het bestaande applicatielandschap van Mediahuis. Daarbij beroept het zich op een multidisciplinair team dat bestaat uit strategische/business en technische profielen.
Met het programma versterkt Mediahuis zijn ambities op vlak van Customer Identity and Access Management (CIAM).Het nieuwe platform zal in vier landen (België, Nederland, Ierland en Luxemburg) voor meer dan 30 merken binnen de Mediahuis groep de login experience significant verbeteren. Met het nieuwe CIAM platform investeert Mediahuis de komende jaren in een verbeterde security (met o.a. MFA en bot detection), meer inlogmogelijkheden (zoals social login), personalisatie, en laat het bovendien toe om sneller in te spelen op veranderende wetgeving rond data. Koen Vandaele, Group CIO Mediahuis: “Dit programma is een van onze strategische trajecten die de digitale user journey van onze abonnees sterk zal verbeteren. Het login proces willen wij zo frictieloos als mogelijk aanbieden en daarbij willen we beter begrijpen wie onze bezoekers zijn zodat we ook kunnen nadenken over nieuwe manieren om onze content aan te bieden.”
Groeiend belang van de ‘login experience’
De keuze van het platform viel op het Auth0 Identity Platform, een product unit van Okta, dat verificatie, autorisatie en beveiligde toegang biedt voor applicaties, apparaten en gebruikers. Met meer dan 4,5 miljard inlogtransacties die maandelijks bewaakt worden door Auth0, de alsmaar crucialere beveiliging van identiteiten en de verwachtingen van gebruikers wereldwijd om superieure digitale ervaringen te krijgen, groeit het belang van de login experience aanzienlijk. Uit onderzoek van Auth0 blijkt bovendien dat bedrijven die hier aandacht voor hebben kunnen rekenen op een verhoogde conversie en loyaliteit.
Vincent van Boxtel, Strategic Account Executive van Auth0: “We herkennen allemaal de frustratie tijdens het afhaken bij een digitale dienst vanwege een lang registratieformulier of het feit dat onze inloggegevens zijn gestolen. Login is belangrijk, en bedrijven van elke omvang in de Benelux beschouwen identiteits- en toegangsbeheer als een strategische investering om de klantervaring in hun digitale voetafdruk te verbeteren.”
Lieven Hermans, Account Cluster Lead Noord van AE: “AE is bijzonder fier dat het samen met Auth0 geselecteerd werd als strategische partner. Onze geïntegreerde aanpak heeft hier zeker mee het verschil gemaakt. Dit programma omvat veel meer dan de implementatie van een stuk nieuwe technologie, het brengt ook de nodige change met zich mee en hieraan besteden we ook de nodige aandacht.”