Ervaar het gemak van plug & call telefonie: test nú vrijblijvend en ontvang een Yealink IP telefoon kosteloos op proef. Binnen 2 werkdagen een voorgeconfigureerde telefoon bezorgd op de werkplek. Deze telefoon zal direct werken bij een goede internetverbinding, en hiermee kunnen kosteloos proefgesprekken gemaakt en ontvangen worden.
Al sinds 2000 is de Belfabriek de enige telefoonmaatschappij die volledig gespecialiseerd is in het aanvragen, opzetten en onderhouden van zakelijke telefoonnummers waaronder 0800 nummers, en 078 nummers. Inmiddels heeft Belfabriek al meer dan 6000 servicenummers aangesloten, en is het uitgegroeid tot een bedrijf met tevreden klanten in vele landen en biedt veel meer dan alleen maar Belgische servicenummers aan.
Zo heeft Belfabriek recentelijk een alles-in-1 VoIP telefooncentrale gelanceerd. Dit is een plug en call telefonie oplossing voor alle soorten organisaties van B2C, B2B, non-profit tot overheden. En van alle formaten van zelfstandigen, tot kmo en groot bedrijf.
Het Belfabriek telefoonsysteem omvat een bureautoestel, softphone, webinterface en telefooncentrale app (iPhone/Android). De apps zijn eenvoudig en onbeperkt te installeren d.m.v. QR-code.
Om deze lancering te vieren komt Belfabriek met een actie: nieuwe aanvragen ontvangen binnen 2 werkdagen een voor-geconfigureerd VoIP telefoontoestel (model Yealink T-43U) geheel vrijblijvend, op proef om te testen. Met dit toestel kan kosteloos proefgesprekken gemaakt en ontvangen worden.
Belfabriek is dermate overtuigd van de kwaliteit en het gemak van zakelijk VoIP bellen dat zij geïnteresseerden graag een toestel toestuurt. Deze telefoon zal na aansluiten direct werken bij een goede internetverbinding.
Het zal zodoende beduidend eenvoudiger worden om een adequate zakelijke telefonie oplossing uit te rollen binnen een organisatie. Alle medewerkers van een toestel voorzien, bel plannen ontwikkelen, een 0800 nummer aanvragen, 078 nummer of andere extensies toewijzen. Er komt veel kijken bij een traditioneel telefoonnetwerk aanleggen en onderhouden. Een softphone installeren is eenvoudiger. Downloaden, gebruikersnaam en wachtwoord invullen en klaar. Op- en afschalen is ook een fluitje van een cent, nieuwe medewerkers kunnen met een druk op de knop uitgenodigd worden.
Makkelijk te onthouden telefoonnummers
Het is in principe mogelijk om alle zakelijk telefoonnummer varianten te registeren en te beheren via een moderne telefooncentrale.
Er zijn globaal gesproken 3 opties.
- Lokale nummers Oftewel een vast telefoonnummer aanvragen. Er kan o.a. gekozen worden voor een Brussel 02 nummer, Antwerpen 03 nummer, Gent 09 nummer, Brugge 050 nummer, Charleroi 071 nummer, Genk 089 nummer, Herentals 014 nummer, Kortrijk 056 nummer, Leuven 016 nummer, Luik 04 nummer, Mechelen 015 nummer. Zo kan men profiteren van het beste van beide werelden: een professioneel zakelijk vast telefoonnummer met de flexibiliteit van een gsm. Een obstakel waar veel ondernemers al een poos mee worstelden, immers een 04 nummer komt een stuk minder professioneel over op een visitekaartje.
- Nationale nummers 078 nummers zijn niet-geografische nummers die per stuk of in kleinere blokken geregistreerd worden. Doordat deze nummers niet regio-gebonden zijn, zijn ze ideaal voor landelijk opererende organisaties maar ook voor kleinere ondernemers of zelfstandigen. Dit telefoonnummer spreekt klanten aan, over heel België. Een 078 telefoonnummer is een nationaal nummer dat gebeld kan worden tegen lokaal tarief. Dezelfde kosten gelden dus voor de beller als bij bellen naar lokale vaste nummers. Een 078 nummer is voordelig voor zowel de nummer eigenaar, als de beller. Met name onder webshops en ICT-bedrijven geniet een 078 nummer aanvragen populariteit. Een nationaal alternatief is het 0800 nummer. Deze laat geïnteresseerden gratis bellen. Een 0800 nummer verleent organisaties daarmee een klantvriendelijke uitstraling. Een potentieel nadeel van 0800 nummers (t.o.v. 078 nummers) is dat ze niet vanuit het buitenland kunnen worden gebeld. Hier zijn twee redenen voor, namelijk (1) buitenlandse netwerken voeren de reeks niet en (2) het is erg ingewikkeld om kosten die in het buitenland worden gemaakt, aan de Belgische 0800-nummerhouder door te berekenen.
- Buitenlandse nummers Ook een internationaal telefoonnummer behoort tot de mogelijkheden, denk bijv. aan een Duitsland telefoonnummer, Spanje telefoonnummer, Frans telefoonnummer, Amerikaans telefoonnummer, Engeland telefoonnummer. Ook in deze landen is weer onderscheid te maken tussen lokale telefoonnummers zoals bijv. een Londen 204 nummer, of een nationaal UK 030 nummer, of een 0808 nummer kostenvrij voor bellers uit het Verenigd Koninkrijk.
Wat zijn de mogelijkheden van cloud telefonie voor het kmo?
Het feit dat alles in de cloud verloopt, opent een oneindige wereld van mogelijkheden, die voorheen niet toegankelijk waren voor kleine en middelgrote bedrijven.
Flexibele toegankelijkheid
Een telefooncentrale die alleen maar op één locatie werkt, is niet meer van deze tijd. Vandaag de dag moeten medewerkers van overal en vanaf verschillende toestellen kunnen bellen, videochatten, mailen en appen.
De belangrijkste functie van cloud telefonie, en daarmee tegelijk het belangrijkste voordeel, is dat het systeem werkt aan de hand van apps die compatibel zijn met smartphones, computers en tablets. Het enige wat men moet doen om te kunnen bellen, is de telefooncentrale app installeren, en over een internetverbinding beschikken.
In tijden waarin thuiswerk uitgegroeid is tot een vaste waarde, is flexibele toegankelijkheid gewoonweg onontbeerlijk geworden.
Alles overzichtelijk in één online portaal
Nog een troef van een VoIP telefooncentrale is dat alle aspecten met enkele muisklikken te beheren zijn vanuit één online dashboard. Men is dus niet meer afhankelijk van de telefoonprovider of een technicus om bepaalde opties te veranderen. Denk aan nieuwe gebruikers toevoegen, het wijzigen van instellingen, automatisch doorschakelen, eindbestemmingen wijzigen, toestemmingen veranderen, en ga zo maar door. Zo heeft een zaakvoerder zelf de volledige controle over de zakelijke telefonie.
Intelligent doorschakelen
Als je met meerdere medewerkers werkt, is het een lastige klus om al die inkomende oproepen op een efficiënte manier door te schakelen naar de juiste persoon. Daarvoor moet je ofwel een fulltime onthaalbediende in dienst nemen, ofwel een dure, fysieke telefooncentrale aanschaffen. Ook dat probleem is met moderne cloud telefonie van de baan.
Dankzij een IVR- of Interactive Voice Response systeem kan je in een handomdraai zelf een intelligent doorschakelmenu instellen. Een IVR-systeem is het kloppend hart van een telefooncentrale in de cloud. Het verwelkomt de bellers en schakelt ze door naar de bevoegde personen binnen jouw organisatie. Doorschakelen kan op basis van een traditioneel keuzemenu of zelfs automatisch op basis van gegevens van de inkomende oproep, zoals het gebelde of bellende nummer, datum en tijdstip van de dag.
Nog beter wordt het als je weet dat je ook kan doorschakelen aan de hand van het beschikbaarheidsschema van je medewerkers. De telefoontjes worden dan gewoon doorgezet naar de op dat moment beschikbare personeelsleden.
Digitale voicemail
Digitale voicemail is een echte gamechanger voor bedrijven die veel telefoontjes van klanten moeten verwerken. Het schrijft de ingesproken berichten automatisch uit in een tekstbericht en stuurt deze vervolgens per mail naar de betrokken medewerker. Beluisteren kan ook nog gewoon via de telefooncentrale app. Geen gedoe dus met inbellen en codes om spraakberichten te beluisteren. Medewerkers krijgen de berichtjes in hun mailbox en kunnen gelijk aan de slag om vragen te beantwoorden en klanten verder te assisteren.
Virtueel callcenter
En als je deze voordelen en functies van cloud telefonie voor bedrijven combineert, heb je als kmo een heus virtueel callcenter ter beschikking. Ieder telefoontje is belangrijk en met slimme keuzemenu’s, intelligent doorschakelen en makkelijk eindbestemmingen wijzigen, komt iedere oproep gelijk bij de bevoegde persoon terecht.
Zakelijke telefonie voor de Waalse markt
Belfabriek heeft sinds kort ook een website sectie gelanceerd voor de Franstalige markt. Ook Waalse ondernemers kunnen nu dus profiteren van de voordelen van wat zij noemen een ‘central téléphonique’. Eveneens met makkelijk te onthouden zakelijke telefoonnummers zoals een ‘numéro 078’, ‘numéro 0800’ of ‘numéro local’. Onder Waalse ondernemers zijn wat buitenlandse nummers betreft met name de ‘numéro français’ populair. Deze stelt Waalse zaakvoerders in staat om in 1 klap de afzetmarkt te vergroten met ruim 67 miljoen Franssprekende potentiële cliënten.
Moderne zakelijke telefonie in (post)coronatijdperk
Consumenten en bellers in het algemeen zullen niets merken in telefonische dienstverlening. Alle soorten organisaties van zelfstandigen, kmo tot aan overheden, en multinationals zullen in zelfde mate bereikbaar blijven, en allicht zelfs de beller nog beter kunnen bedienen, wanneer zij ook additionele inbegrepen functies van de cloud gebaseerde telefooncentrale ontdekken en benutten.
Denk aan een keuzemenu om de beller van het bedrijfstelefoonnummer direct bij de juiste afdeling te doen komen, wachtrijen voor drukke tijden, welkomstmelding met o.a. mogelijkheid ter kennisgeving aangepaste openingstijden. De piekverkeer opvang functionaliteit is belangrijk bij vele inkomende oproepen, bijv. als gevolg nieuwe ontwikkelingen m.b.t. het coronavirus. Een traditionele telefooncentrale is daarvoor geen geschikte oplossing. Die heeft namelijk altijd een beperkte capaciteit. Bij hosted VoIP ontstaat dat probleem niet. Als het ineens drukker wordt, blijven gesprekken gewoon binnenkomen. Bovendien kan men het verkeer optimaal verdelen en kunnen direct ondersteunde functies geactiveerd worden, routering naar een ander filiaal of een call center.
Met een plug en play VoIP centrale zullen Belgische organisaties de telefonie flexibel doch robuust en dus toekomstbestendig kunnen inrichten en zijn zij klaar om de meest optimale telefonische service te verzorgen tegen sterk verminderde kosten.