Nadat hij per 1 april Lifesize als country manager Benelux had verlaten, duikt Stefan van Hoof op als de nieuwe global account manager Benelux bij Logitech. In zijn nieuwe rol gaat hij vanaf deze maand grootzakelijke bedrijven bedienen die hun hoofdkantoor in de Benelux hebben. Daarnaast draagt hij de verantwoordelijkheid over de samenwerking met partner als Microsoft, Zoom en Pexip.
Van Hoof heeft een indrukwekkende staat van dienst in met name de telecom en dan in het bijzonder het videolandschap. Dertien jaar lang gaf hij leiding aan Lifesize Benelux, leidde hij tien jaar als general manager de Westcon Group en maakte hij de val mee van telecomdistributeur Landis. Na zijn opstappen bij Lifesize keert Van Hoof dus weer redelijk snel terug in de markt die hij door en door kent. Daarbij is Logitech hem niet onbekend, want dat bedrijf nam Lifesize in 2009 over, waarna de bedrijven in 2016 weer uit elkaar gingen.
Microsoft, Zoom en Pexip
Van Hoof gaat onder de Europese organisatie van Logitech vallen en rapporteert aan de head of global accounts EMEA, de Zwitser Mischa Sturzenegger. ‘Maar ik werk natuurlijk nauw samen met de Benelux-organisatie die onder leiding staat van Joost Jetten. Mijn rol is het portfolio van Logitech wereldwijd verder uit te breiden bij deze grote accounts en verder de samenwerking bij deze partijen met onze businesspartners als Microsoft, Zoom en Pexip nog verder aan te halen. Met mijn bijna vijftien jaar ervaring in het videolandschap weet ik wat belangrijk is voor een grootzakelijk account rondom collaboratie-oplossingen.’
Vanaf juni start Van Hoof in zijn nieuwe rol bij Logitech, maar ambitieus als hij is, weet hij wat hij wil bereiken. ‘Als ik enterprise accounts kan ondersteunen met hun wereldwijde uitrol van videocollaboratie-oplossingen, zodat zij maximaal gebruik kunnen maken van onze producten en diensten en de werknemers kunnen voorzien van passende oplossingen waardoor ze nog betere met elkaar kunnen samenwerken.’
Kanaalpartners
Nu is van Hoof honkvast, dus over vijf jaar denkt hij nog steeds onderdeel te zijn van Logitech. ‘Ik sta graag vooraan bij het opzetten van nieuwe business. Logitech is een snelgroeiende organisatie waar altijd nieuwe kansen naar voren komen. Mijn huidige rol richt zich primair op de wereldwijde grootzakelijke eindgebruikers, maar zij zullen altijd lokaal of internationaal samenwerken en implementeren via een kanaalpartner. Dus indirect blijf ik betrokken bij het kanaal of kan ik door verschillende landenorganisaties worden opgeschakeld om ondersteuning te bieden bij specifieke accounts.’