Carrefour Belgium slaat de handen ineen met Google Cloud voor de volgende fase in zijn digitale transformatie. Het bedrijf migreert zijn SAP en supply chain-data naar Google Cloud, naar eigen zeggen voor een hogere uptime en lagere latentie. De ontwikkeling van een nieuwe datacloud moet gestroomlijnde toeleveringsketens en uiterst gepersonaliseerde klantervaringen mogelijk maken.
Carrefour België maakt sinds 2019 gebruik van Google Workspace en schakelt nu Google Cloud in om zijn digitale transformatie door te zetten. Dankzij een nieuwe datacloud krijgen de bedrijfsteams meer toegang tot analysemogelijkheden voor hun uiteenlopende datasets over producten, consumenten en toeleveringsketens.
Carrefour stapt ook over op SAP S/4HANA op Google Cloud en migreert zijn datacenters naar Google BigQuery voor opslag en analyse. Op die manier ontstaat een kader voor nieuwe projecten rond mobiele en e-commerce, data-analyse en machine learning.
Omdat de data beter toegankelijk worden, kan Carrefour er nauwer op toezien dat producten, waaronder bederfbare voedingsmiddelen, snel en efficiënt in de winkels en bij de consument terechtkomen. De retailer moet zo ook zicht krijgen op consumententrends om nieuwe, gepersonaliseerde ervaringen te creëren, zoals gerichte promo-aanbiedingen.
De migratie van de data en applicaties van Carrefour naar Google Cloud zal naar verwachting in 2022 haar beslag krijgen.