Juniper Networks en en Netcracker Technology, gespecialiseerd in digitale business support systems en operations support systems, introduceren samen Enterprise Service Automation, voor een integraal beheer van lan’s, wlan’s en wan’s rond netwerkservices en beveiliging Het biedt daarenboven ook inzichten in de gebruikservaring.
Netcracker is een dochteronderneming van het Japanse NEC. De samenwerking met Juniper moet managed serviceproviders en cloud solution providers een boel voordelen opleveren, zeggen beide bedrijven.
Zo is er voorzien in geautomatiseerde provisioning van netwerkservices, met integraal levenscyclusbeheer, van clients tot en met de cloud. Om inzicht te krijgen in gebruikers en interacties zijn er analytics-mogelijkheden met ai-ondersteuning en de mogelijkheid om meldingen en diagnostische gegevens voor het hele lan en wan met elkaar in verband te brengen. Op die manier kunnen netwerkservices naar behoefte worden opgeschaald en incidenten automatisch worden verholpen.
It-dienstverleners beschikken ook over een self service-portaal waar ze nieuwe capaciteit en functionaliteit aan zakelijke klanten beschikbaar kunnen stellen, rapporten kunnen raadplegen en hun netwerk vanuit een centrale interface kunnen beheren. Dit portaal kan met de eigen merkidentiteit en logo’s worden gepersonaliseerd. De open api’s kunnen eveneens worden uitgebreid naar andere netwerkdomeinen, zoals het transportnetwerk en 5G-netwerk. Juniper en Netcracker beloven verder snelle en regelmatige updates via een microservices-cloud met behulp van agile- en devops-processen en -tools.
‘De complexiteit van grootzakelijke it-omgevingen neemt toe door het toenemende aantal iot-apparaten, cloudapplicaties en activiteiten op externe locaties’, zegt Bob Titus, cto van Netcracker. ‘Dit vraagt om een nieuwe netwerkbenadering. Door het combineren van de sterke punten van Juniper en Netcracker op het gebied van netwerktechnologie, cybersecurity en orchestration kunnen we serviceproviders helpen om een oplossing te bieden voor deze complexe problemen van hun enterprise-klanten en hen grotere meerwaarde te bieden.’