It-integrator NTT België kondigt vandaag een nieuwe samenwerking aan met de Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen. Het raamcontract van zowat 3,5 miljoen euro omvat unified communications, samenwerkingssoftware en managed services.
De Landsbond van de Onafhankelijke Ziekenfondsen groepeert vier apolitieke ziekenfondsen. Met meer dan twee miljoen leden zijn ze de derde grootste verzekeringsinstelling van België. Het vorige contract met NTT liep eind 2019 af en omvatte het migreren van de 4.700 gebruikers van de vroegere Alcatel-omgeving naar Skype for Business. Daarnaast werd aan 490 call center-agents de Luware of Genesys contactcentersoftware geleverd. Op korte termijn worden nog beide systemen behouden en ondersteund.
Het nieuwe raamcontract met een termijn vier jaar kan daarbovenop drie jaar verlengd worden en gaat nog enkele stappen verder. De volledige verantwoordelijkheid voor de operationele beschikbaarheid van 99,95 procent voor deze platformen komt nu bij NTT te liggen. Zo bestaat de sla vandaag uit onder meer: 24/7-monitoring van de verschillende applicaties en platformen, een tweedelijns-servicedesk die ook voortdurend bereikbaar is, een ticketingsysteem, een snellere kick-off-tijd en een eigen service delivery manager bij NTT. Die krijgt de verantwoordelijkheid over de rapportering, de technische escalatie en optimalisatie van het systeem. Deze diensten worden als modules van de standaard ucaas (unified communications-a-a-service) en managed communication services door NTT in de markt gezet.
De samenwerking omvat ook een luik innovatie, zodat deze platformen te allen tijde mee kunnen evolueren met nieuwe technologische ontwikkelingen, zoals bijvoorbeeld een migratie naar Microsoft Teams.