De Belgische startup Teroco bereidt zich voor om in Frankrijk zijn diensten aan te bieden. Het bedrijf, gespecialiseerd in de implementatie van databots, is ook in de race voor de Computable Tech Startup of the Year Award.
De uitbreiding naar Frankrijk is voor Teroco een logische nieuwe stap in het sterke groeiparcours die het al kende. Met de opening van een fysiek kantoor in Rijsel wil het bedrijf dicht bij zijn Franse klanten staan om hen te helpen bij hun digitale transformatie, zegt het bedrijf. Met klanten die internationaal actief zijn en de eigen aanwezigheid in België en Nederland past de expansie naar Frankrijk bij de ambities. ‘We willen ons definitief lostrekken uit de Vlaamse klei. Frankrijk is een gigantische markt waar we veel opportuniteiten zien’, vertelt medeoprichter Pascal Kemps.
Teroco zal zich richten op de sectoren waar het al vertrouwd mee is, zoals logistiek, marketing, de zorgsector en het verzekeringswezen. Afgezien van de taal vallen er meer gelijkenissen dan verschillen op te merken. ‘De Fransen lopen tegen dezelfde problemen aan als onze huidige Belgische en Nederlandse klanten’, zegt Kemps. ‘In de logistieke sector liggen de regelgevingen bijvoorbeeld allemaal vast in Europese of wereldwijde verdragen en afspraken. Het enige verschil tussen een vrachtwagen in België of een vrachtwagen in Frankrijk is de nummerplaat.’
Teroco implementeert zijn databots in enkele weken tijd. Deze virtuele assistenten helpen klanten om hun processen op een snelle en eenvoudige manier te automatiseren (rpa), systemen te integreren of op maat gemaakte applicaties te ontwikkelen. Dit gebeurt zonder bestaande processen aan te passen of data te wijzigen. Onder meer Toyota, de Christelijke Mutualiteit, Partena, Liantis, Caterpila en Brinks deden al beroep op het bedrijf.
Teroco is één van de tien finalisten voor de Computable Award Tech Startup op the Year. Later deze maand maken we de winnaar van deze prijs bekend.