Fujitsu start ook in Nederland met Chrly, zijn startup-bureau voor de werving en selectie van ict-personeel. Dit recruitmentbureau is sinds 2021 actief in België en Portugal en breidt naast Nederland ook uit naar Luxemburg.
De ict-recruiter richt zich op een breed scala aan profielen, zoals specialisten binnen applicatiebeheer, ict-infrastructuur en kandidaten met kennis en ervaring binnen het zakelijke webapplicatieplatform ServiceNow. Chrly helpt niet alleen bij het vinden van kandidaten, maar kan ook tijdelijk versterking bieden aan de recruitmentafdeling van een organisatie. Dat gebeurt zowel in-house als op afstand. Daarnaast belooft de recruiter te investeren in jong talent en kandidaten continu op te leiden.
Chrly is in 2021 in België ontstaan na een digitaal transformatietraject binnen Fujitsu waarvan recruitment een onderdeel was. Volgens Fujitsu is er veel vraag naar recruitmentdiensten. Het Benelux-team, dat nu uit 150 consultants bestaat, moet binnen een jaar uitgroeien naar tweehonderd man.
Persoonlijke benadering
Het bureau wil zich onderscheiden door een persoonlijke benadering van kandidaten. Het stelt het persoonlijke profiel van de kandidaat centraal en kijkt daarna naar het cv. Ook moeten een uitgebreid netwerk, kennis van de markt en eigen tooling bijdragen aan een snelle en kwalitatieve ‘match’ tussen ict’er en werkgever, stelt Fujitsu. Volgens Chrly-directeur Maxime Cools onderscheidt zijn bedrijf zich in kwaliteit en snelheid door geavanceerde tools die een breed scala aan geschikte profielen voorstellen. ‘Door onze focus op het individu kunnen we meerdere vacatures tegelijkertijd voorleggen, dus ook andere vacatures dan waarop de kandidaat heeft gereageerd. Zo selecteren we op basis van geografische locatie, vaardigheden en persoonlijke interesses, waardoor een kandidaat vaak vijf tot zes richtingen heeft om op te reageren.’
Het bedrijf claimt gemiddeld binnen 48 uur een aantal geschikte kandidaten te vinden. Dat zou ’twee tot drie keer sneller’ zijn dan concurrenten. De doelstelling is om langdurige relaties op te bouwen, zoveel mogelijk mensen vooruit te helpen en voortdurend te groeien.