Energieleverancier Mega brengt voortaan ook mobiele telefoonabonnementen op de markt. Het bedrijf maakt hiervoor gebruik van het netwerk van Orange.
Mega wil mobiele telefoonabonnementen brengen met naar eigen zeggen een even goede mobiele connectiviteit als andere aanbieders, en dat aan een budgetvriendelijkere prijs. Het bedrijf brengt hierbij ook een mobile app uit, onder de naam ‘MyMega’, die gezinnen toelaat hun maandelijkse uitgaven onder controle te houden.
Mega Telecom is een apart bedrijf binnen de Mega-groep, met een eigen directieteam en een dedicated helpdesk-team van twintig personen. Dit aantal zal evolueren met de groei van de activiteiten. ‘We hebben altijd het voornemen gehad onze activiteiten te diversifiëren’, zegt ceo Thomas Coune. ‘We hebben onze energieactiviteiten al geografisch uitgebreid, en bieden ook energiecontracten aan in Nederland. Nu starten we met een nieuw aanbod dat qua flow en beheer aansluit bij onze bestaande activiteiten als energieleverancier. Het is de bedoeling dat onze telecompoot op termijn even belangrijk wordt als onze energiepoot.’
Orange
Met de telecomplannen blaast Mega het mvno-concept in ons land nieuw leven in. Mega’s telefoonabonnementen gebruiken namelijk het netwerk van Orange. ‘Onze telefonieklanten zullen dan dezelfde mobiele connectiviteit hebben als de Orange-klanten, en daarnaast ook meegenieten van de technologische evolutie van het Orange-netwerk’, klinkt het bij Mega.
Voor de verwerking van alle gegevens van de telefoongesprekken (als input voor de facturatie) maakt Mega onder meer gebruik van het platform van Transatel, mvno-specialist en ondersteunende partij.