Samsonite Europe gebruikt nieuwe Oracle Cloud Solutions om reizigers wereldwijd van dienst te zijn. De reistassenproducent bouwt hiermee verder op Oracle-oplossingen die het reeds had uitgerold.
Samsonite, een wereldwijde specialist op het gebied van reistassen, bagage en accessoires, gebruikt Oracle Cloud voor zijn dienstverlening aan reizigers in honderd landen in Azië, Noord-Amerika, Europa en Latijns-Amerika. Het bedrijf is wereldwijd actief en heeft zijn Europees hoofdkwartier in België, meer bepaald in Oudenaarde.
Onlangs startte Samsonite het gebruik van de nieuwste mobiele Oracle Retail Xstore Point-of-Service-systemen in zijn Europese winkels om medewerkers en klanten overal van dienst te kunnen zijn. Het project kadert in de zogenaamde omnichannel-aanpak. ‘Of het nu in de winkel is of online, we willen aan de hand van technologie zowel ons personeel als onze klanten de beste ervaring bieden’, aldus Vincent Van der Schueren, it director digital wholesale & d2c bij Samsonite Europe. Oracle Retail Consulting leidde de implementatie van Xstore.
Door Xstore te gebruiken in combinatie met de bestaande implementaties van Oracle Retail Xstore Office en Oracle Retail Order Broker Cloud Service, die zijn gebaseerd op Oracle Cloud Infrastructure, wil Samsonite zijn backofficeactiviteiten stroomlijnen en centraliseren, terwijl medewerkers toegang moeten hebben tot de juiste informatie. Met inzicht in de voorraad via verschillende kanalen moeten winkelmedewerkers klanten gepersonaliseerde service kunnen bieden en ervoor zorgen dat klanten de producten krijgen die ze zoeken.
Luchtvaartmaatschappijen
Samsonite richt zich voor een flink stuk op de Oracle-portfolio. Zo gebruikte Samsonite ook Oracle APEX om bag support te ontwikkelen, een bagage-als-een-service-app die draait op Oracle Cloud Infrastructure, om wereldwijd ondersteuning te kunnen bieden. De app is ontworpen om luchtvaartmaatschappijen tijd en geld te besparen door passagiersclaims en reparaties van beschadigde bagage af te handelen.