De Belgische mediagroep Mediahuis investeert in CareerFairy. De scale-up uit Zürich koppelt studenten en afgestudeerden van Europese universiteiten aan bedrijven die dit jonge potentieel willen bereiken.
CareerFairy telt 25 werknemers in Zürich en elders in Europa en heeft klanten als KPMG, Beiersdorf, l’Oreal en Swisscom. Bedrijfsklanten gebruiken CareerFairy om hun zogenaamde employer branding te versterken en om afgestudeerden zowel internationaal als lokaal te werven. Mediahuis is de hoofdinvesteerder in deze financieringsronde en de investering van Mediahuis en Careerfairy’s bestaande aandeelhouders moet worden gebruikt om de internationale groei van CareerFairy te versnellen.
Opmerkelijk
De stap van Mediahuis in hr-tech lijkt opmerkelijk. De internationale groep is bekend als uitgever van mediatitels in België (met De Standaard en het Nieuwsblad), Nederland (NRC en De Telegraaf), maar ook in landen als Ierland, Duitsland en Luxemburg. Met de investering in CareerFairy zet Mediahuis naar eigen zeggen een volgende stap in de zogenaamde rec-tech-markt, een markt waarin Mediahuis actief is via het Belgische rekruteringsportaal Jobat.
Bovendien is Mediahuis zich volop aan het diversifiëren. Zo investeerde het twee jaar geleden in een New Yorks-Berlijnse startup die een ai-leadershipcoach aanbiedt, een app waarmee ‘millennial’-managers dagelijks een twee minuten durende gepersonaliseerde coaching ontvangen.