De Belgische dataspecialist Cumul.io haalt 10 miljoen op voor hun low-code embedded analytics platform. Dit bedrag komt bovenop de drie miljoen die het bedrijf eerder al kon opstrijken.
Cumul.io is een embedded analytics software bedrijf, dat een plug & play platform biedt voor data-analyse met integratie in andere saas-platforms of applicaties. Zeven jaar geleden richtten Karel Callens, Haroen Vermylen en Thomas De Clerck het bedrijf op. Het bedrijf heeft vandaag zijn hoofdkantoor in Leuven, en kantoren in New York en Genk.
Cumul.io zal de exra financiering van tien miljoen gebruiken om, naast voor het platform zelf, het wereldwijde team van meer dan veertig mensen verder uit te breiden. De focus ligt hierbij voor een flink stuk ook buiten Europa. Nu al komt ruim een derde van de inkomsten van Cumul.io uit Noord-Amerika.
Embedded als focus
De focus en bestaansreden van Cumul.io is embedded analytics, waarbij bedrijven hun inzichten halen uit dashboards binnen (eigen) applicaties. Dit in plaats van gebruik te maken van traditionele business intelligence-omgevingen. ‘In de huidige concurrerende omgeving moeten de gegevens die bedrijven aansturen op een eenvoudige en begrijpelijke manier worden gepresenteerd’, legt Karel Callens, directeur van Cumul.io, uit.
Vandaag bedient Cumul.io wereldwijd meer dan 240 SaaS-bedrijven, waaronder Dixa, FastSpring en Selligent. Het bedrijf haalt de tien miljoen op in een zogenaamde M Series A-financiering. Hi Inov-Dentressangle leidt de financieringsronde waar ook Axeleo Capital, LRM en SmartFin aan deelnemen. Dit bedrag volgt op het bedrag van 3,1 miljoen dat reeds werd opgehaald.