Fintechbedrijven POM en Mail to Pay, gespecialiseerd in betaaldiensten en creditmanagement, bundelen hun krachten. Hoewel POM toetreedt tot de Mail to Pay Group, opereren ze in België verder als één organisatie onder de POM-vlag.
Op acht jaar tijd groeide POM uit tot een vooraanstaande partij in de digitale betaalsector in België met meer dan 1.300 klanten in uiteenlopende sectoren waaronder energiebedrijven, watermaatschappijen, overheden, ziekenhuizen en scholen. POM ontwikkelt digitale betaaloplossingen met als opzet om de verwerking van facturen, boetes, belastingen, lidgelden, giften en aanverwante te vereenvoudigen, zowel voor de verzender als de ontvanger. Zo vind je de qr-betaalcodes van POM onder meer op de aanslagbiljetten van de Vlaamse Belastingdienst, op de verkeersboetes van de federale overheid en op energiefacturen van Luminus.
POM komt dus onder bij de organisatie Mail to Pay. Dat Nederlands bedrijf is actief in de wereld van debtor process automation en automatiseert met creditmanagementsoftware het facturatieproces van grote organisaties. De voorbije drie jaar bouwde Mail to Pay in België een portefeuille op binnen de zorg, energiebedrijven, woon-zorgcentra en diverse financiële spelers. ‘Met de samenvoeging van onze activiteiten met die van Mail to Pay verbreden ons aanbod met oplossingen voor factuuropvolging’, zegt Johannes Vermeire, co-founder en ceo van POM.