Met de aanstelling van Deepika Gupta als chief technology officer (cto) geeft de internationale reisorganisatie Sunweb Group invulling aan zijn ambitie gepersonaliseerde vakanties aan te bieden. Technologie is cruciaal bij het bereiken van dit doel.
Ceo Mattijs ten Brink schakelde eind mei zijn hele netwerk in in zijn zoektocht naar een nieuwe cto. Zijn oproep was niet aan dovemansoren gericht. Business partners en vrienden zorgden voor een overweldigende stroom reacties. Hem bereikten talloze suggesties, ideeën en concrete voorstellen.
Het resultaat is de benoeming van Deepika Gupta die meteen ook een plaats in het directiebestuur krijgt. Daarmee is kennis van ict op het hoogste niveau verankerd; geen overbodige luxe in een bedrijf dat dankzij digitalisering straks maatwerk wil bieden. Gupta, begonnen als softwareontwikkelaar in India, komt van ING Group waar ze 8,5 jaar werkte. Sinds begin 2019 was ze bij die financiële instelling global it lead.
Opvallende online-merken
Gupta schrijft in een post aan haar it-collega’s dat zij van Sunweb de leidende digitale vakantie-expert wil maken. Om dat doel te bereiken ontwikkelt de groep opvallende online-merken. Samen met partners wil Sunweb de vakantiegangers persoonlijke en unieke herinneringen bieden. Ceo Ten Brink denkt dat Gupta met haar expertise in bedrijfstransformaties en technologie daarvoor de aangewezen persoon is.
In een nieuw gecreëerde functie zal Gupta als cto bij Sunweb verantwoordelijk zijn voor het verbeteren en uitvoeren van de it-strategie. Overigens haalde Sunweb al eerder een opvallende ict’er in huis. In februari 2021 trad Roel Wessels aan als director Intelligence. Deze data-specialist had zijn sporen verdiend bij Belvilla, Deloitte en TomTom.