Digitaal coachingsplatform CoachHub heeft een investering van tweehonderd miljoen dollar (187 miljoen euro) opgehaald bij onder meer het Belgische Sofina en SoftBank Vision Fund 2. Dergelijke zakelijke opleidingen zijn sterk in opkomst. Vooral sinds het uitbreken van de pandemie neemt het opleiden van werknemers een hoge vlucht.
Het segment van digitale coaching groeit naar verwachting nog tot honderd keer. Verwacht wordt dat de meeste grote organisaties tegen het einde van het decennium op grote schaal aan digitale coaching. doen. De laatste financieringsronde maakt verdere expansie mogelijk, met bijzondere nadruk op de Verenigde Staten.
CoachHub met hoofdkantoren in Berlijn, New York en Singapore, wordt vol risicokapitaal gepompt. Nog maar acht maanden geleden haalde de opleider tachtig miljoen dollar op. De totale financiering van het drie jaar oude bedrijf zit nu op 310 miljoen dollar.
CoachHub biedt bedrijfscoaching voor werknemers op alle niveaus. Het verbetert de leiderschapsvaardigheden en werkprestaties. Via web- en mobiele applicaties koppelt het digitale coachingplatform leerlingen aan een pool van meer dan 3.500 gecertificeerde businesscoaches in negentig landen.
Harold Boël, ceo van investeerder Sofina, zegt: ‘Wij geloven dat één-op-één coaching een van de meest effectieve manieren blijft om de sociaal-emotionele en leiderschapsvaardigheden te verbeteren die nodig zijn om te gedijen in een steeds complexere en snel evoluerende werkplek.’