Connus breidt zijn diensten uit naar de Nederlandse en Franse markt. In mei lanceerden de drie jonge Gentse ondernemers achter de Belgische startup een gloednieuwe versie van hun platform om influencer-marketing voor bedrijven efficiënter, budgetvriendelijker en authentieker te maken. Connus maakt deel uit van accelerator Start it @KBC, de grootste startup-community van België.
Influencer-marketing wordt een almaar belangrijkere strategie binnen de marketingmix van bedrijven. Via influencers of content creators – personen met een groot bereik op sociale media die promoboodschappen sturen naar hun publiek – kunnen merken op een efficiënte manier hun doelgroepen bereiken. Volgens recent onderzoek van Forbes besteden bedrijven tegen het einde van 2022 meer dan vijftien miljard dollar in influencer-marketing.
Toegankelijker voor bedrijven
Alexandre Goossens, oprichter van Connus, werkte zelf bij een influencer-marketingbureau en stelde vast dat deze marketingtechniek beter kon. ‘Influencer-marketing blijft aan populariteit winnen door de groei van sociale media. Maar bedrijven kunnen nog hulp gebruiken bij het vinden van de juiste influencer, die bij de visie en de missie van hun bedrijf past. Het zoeken naar de juiste influencers, kost bovendien tijd. Met ons platform maken we influencer-marketing toegankelijker voor bedrijven.’
Bedrijven en influencers registreren zich op het platform en duiden bepaalde parameters aan, zoals doelgroep, sector, sociale-mediakanalen, compensatiemanieren en locatie. Wanneer beide partijen gemeenschappelijke criteria aangeven, worden zij, dankzij de geïntegreerde technologie in het platform, aan elkaar voorgesteld en ontstaan er waardevolle matches om een influencer-marketingcampagne op te starten.
Boost
Met de vernieuwde versie van hun platform wil Connus gebruikers efficiënter, budgetvriendelijker en authentieker met elkaar in contact brengen. Tijdens de pandemie kreeg de startup een boost en bereikt het inmiddels meer dan 850 bedrijven, 1.500 influencers, en heeft het tienduizend matches gerealiseerd.
Connus mikt tegen het einde van het jaar op een omzet van 250.000 euro. De Gentse startup wil tegen begin volgend jaar zijn intrede maken in Nederland en Frankrijk. Het team haalt op dit moment bijkomend kapitaal op in samenwerking met WinWinner om het bedrijf internationaal uit te breiden.