Kabelboer Telenet heeft Okta uit San Francisco gekozen als provider van zijn nieuwe toegangsmanagement-oplossing. Via Okta’s oplossing kan Telenet meer dan 14.000 in- en externe medewerkers op een veilige manier toegang tot geven tot zijn it-systemen.
Telenet werkte jarenlang samen met zijn partner Upright Security voor het selecteren van de juiste management-oplossing. Drie belangrijke criteria waren daarbij doorslaggevend: beveiliging, beheerbaarheid en kosten. Okta versloeg de concurrentie door zijn sterkere multi-tenancy-mogelijkheden, door meer controle over de beveiliging te bieden en zijn kostenefficiënte schaalbaarheid (het werkt met een abonnementenmodel).
De beveiliging werkt zowel on-site als bij apps op persoonlijke toestellen en biedt gecentraliseerde governance, zodat er meer controle is over de gebruikersgroepen en zodat nieuwe gebruikers sneller toegang is te geven. Onder meer Engie, FedEx en T-Mobile zijn ook klant bij Okta.
Okta’s tools maakten het makkelijk om bepaalde functies, zoals de multi-factorauthenticatie, snel te implementeren. Hierdoor werd een geleidelijke migratie mogelijk en kan het bedrijf verschillende applicaties een voor een migreren. Bovendien hoefde dit niet handmatig te gebeuren. Het betekende tegelijkertijd het afscheid van allerlei legacy-oplossingen en de bijbehorende upgrade-, patching-, infrastructuur-, service-ops-, integratie-, en licentiekosten.