De leverancier van zakelijke communicatieoplossingen Dstny kondigt de overname aan van Tactful AI aan. Dit is een tech-startup gevestigd in het VK en Egypte, die een customer experience platform aanbiedt. Een overnamebedrag is niet bekend gemaakt.
Dstny, dat voorheen door het leven ging als Destiny, neemt Tactful AI over om zijn positie in de markt van Customer Experience Platforms te versterken. Dstny, van Belgische origine, is een Europese cloudgebaseerde zakelijke communicatieoplossingen. Het bedrijf deed de voorbije maanden al wat overnames in Frankrijk en Scandinavië maar bijvoorbeeld ook in België van managed hosting provider Stuart.
Deze overname van Tactful AI moet Dstny naar ‘een hoger niveau tillen op het gebied van klantbetrokkenheid, waardoor bedrijven met minimale inspanning artificiële intelligentie (ai) en data kunnen inzetten in hun customer experience- activiteiten’.
‘Naarmate de concurrentie toeneemt, concurreren bedrijven voornamelijk op het niveau van klantervaring’, klinkt het bij Dstny. Tactfuls Unified Customer Experience Platform (UCX) is een ai- en datagerichte oplossing die zakelijke gebruikers in staat moet stellen om het klanttraject via meerdere contactpunten te beheren, betrekken en begrijpen. ‘Het omvat een compleet digitaal omnichannel-contactcentrum, meertalige conversatiechatbots en conversatieanalyses.’