De van oorsprong Indiase it-consultant Infosys heeft het Duitse Oddity overgenomen, een digitaal marketingagentschap. De overname moet de capaciteiten van Infosys op het gebied van creatie, branding en design versterken en de digitale transformatie van klanten een zetje geven, zegt Infosys.
Oddity is een van de grootste onafhankelijke digitale agentschappen van Duitsland en stelt zo’n driehonderd mensen te werk in Stuttgart, Berlijn, Keulen, Belgrado, Sjanghai en Taipei. Het helpt voor mobiliteitsondernemingen en bedrijven uit de fmcg-sector (fast moving consumer goods) bij hun overstap naar e-commerce, omnichannel-strategieën en virtual en augmented reality.
Oddity wordt een onderdeel van het eerder door Infosys overgenomen Wongdoody, dat eveneens creatieve en marketingdiensten aanbiedt, en treedt toe tot zijn netwerk van studio’s in Seattle, Los Angeles, New York, Providence, Houston en Londen, en ontwerpcentra in vijf steden in India. Samen zullen ze klanten als Amazon, Honda en Citi bedienen.
De overname is ook een antwoord op de opkomst van de metaverse, zegt Ravi Kumar S, de voorzitter van Infosys. ‘We bevinden ons op de drempel van de volgende generatie van het internet, de samensmelting van de fysieke en virtuele werelden. Met Oddity’s kennis van digitale commerce en marketing en haar metaverse-ready set-up, is het de perfecte aanvulling op Infosys’ bekwaamheid in technologische transformatie.’