GoodHabitz, een Eindhovense aanbieder van online-cursussen, heeft Helpr gekocht. Dit bedrijf uit Baarn levert met artificiële intelligentie (ai) gedreven educatieve chatbot-software die het leerproces interactief, adaptief en activerend maakt.
Met de overname van Helpr zet GoodHabitz een stap vooruit op het vlak van ‘conversational learning’, een lesvorm met een focus op interactiviteit op een online-leerplatform. Volgens productmanager Joost Moerdijk verhoogt interactiviteit, zoals de mogelijkheid om vragen te stellen, de betrokkenheid van cursisten en houdt hen gemotiveerd. ‘Daarom is deze nieuwe oplossing volledig in lijn met onze missie om iedereen enthousiast te maken voor leren.’ Jaap Koelewijn, medeoprichter van Helpr, vult hierop aan dat ‘ai-gedreven onderwijstechnologie een onderscheidende factor in de online-leermarkt in Europa is.’
Gebruikmakend van de chatbotsoftware van Helpr brengt GoodHabitz een nieuwe training op de markt: Mastertrack voor conversational learning. De cursist bespreekt tijdens een videoles de inzichten met de chatbot, die je als een robotdocent kan zien. De chatbot stelt ook zelf vragen over de geleerde informatie.
Prosus
GoodHabitz is de afgelopen jaren flink gegroeid met zijn online-cursussen, uiteenlopend van communicatietrainingen tot MS Office en managementopleidingen. Het lesaanbod is gestegen tot 150 verschillende cursussen in acht talen. In 2016 breidde het bedrijf uit naar negen andere Europese markten. In 2018 werd in Antwerpen een vestiging geopend.
Vorig jaar juni stapte de Zuid-Afrikaanse Prosus in het bedrijf. Met het kapitaal van deze geldschieter wil het e-learningbedrijf nieuwe markten veroveren.