Een it-monument verlaat de integrator NTT België. Country managing director Pierre Dumont heeft er in de opeenvolging van overgenomen bedrijven 32 jaar gewerkt. Hij wordt in april opgevolgd door Robin Joncheere.
De nu 55-jarige Pierre Dumont startte begin jaren negentig bij ComTech met acht medewerkers. Netwerkcommunicatie stond toen nog in de kinderschoenen. Vandaag telt NTT België achthonderd werknemers en is het bedrijf goed voor een omzet van 330 miljoen euro. Dumont zag het bedrijf drie keer van eigenaar veranderen. Eerst Persetel, later Dimension Data (Didata) en enkele jaren geleden de Japanse telcogigant NTT. Hij stond ruim twintig jaar aan het roer van het bedrijf en is daarmee in ons land een van de topfiguren die het langst de leiding had over een it-onderneming.
Dumont heeft een directe stijl, is iemand die dicht bij z’n klanten staat en ook graag een feestje bouwt. De Didatashow was elk jaar een van de grootste bijeenkomsten in de Belgische it-biotoop. ‘Ik verlaat het bedrijf met een meer dan een tevreden gevoel. We zijn nu aan een nieuwe generatie toe. Robin Jonckheere is daarvoor de geknipte man’, vertelt Dumont.
Robin Joncheere is sinds bijna vier jaar aan de slag bij NTT België, als chief digital officer en vicepresident verkoop. Hij heeft ervaring bij Portugal Telecom, SNCF, Sally Beauty, Allianz Partners en Suez. In de zomer van 2013 werd hij bij Colruyt verantwoordelijk voor de digitale transformatie. Hij bleef er vier jaar. In juli 2019 werd hij aangetrokken door NTT België. Vanaf begin april, het begin van een nieuw fiscaal jaar voor NTT, mag hij de onderneming dus ook leiden.