Het Antwerpse digitale advertentie- en technologieagentschap S1 en Criteo, het van oorsprong Franse technologiebedrijf achter het Commerce Media Platform, bundelen de krachten om verder te groeien in Europa. Dit is het tweede strategische partnership op korte tijd voor S1 Digital, dat recent ook een samenwerking met My Telescope aanging.
Het Commerce Media Platform van Criteo biedt marketeers en media-eigenaren toegang tot advertentiedoelgroepen op internet, door het activeren van zogenaamde first party commerce data. Dat is informatie die adverteerders rechtstreeks van hun klanten krijgen.
S1 Digital (voorheen MediaDonuts) is een mediabureau dat digitale reclamestrategieën ontwikkelt. Concreet zal S1 Digital, als exclusieve partner in de Benelux, de toepassingen van Criteo aanbieden aan kleine en middelgrote adverteerders en agentschappen. Door de samenwerking, en de bijhorende toegang tot het Ad Sales Partner Program van S1 Digital, kunnen veel meer internetspelers uit de Benelux gebruikmaken van de oplossingen van Criteo.
Voor S1 Digital ligt de samenwerking met Criteo in lijn met de filosofie van het bedrijf. Die is erop gericht om de impact van het verdwijnen van third party cookies op de prestaties van de advertentiecampagnes van klanten te beperken. ‘Het is onze ambitie om bij te dragen aan de ontwikkeling van een nieuwe advertentiemarkt, door adverteerders te helpen om sterke resultaten te boeken via het open internet. Dit kan door de juiste data te verzamelen, en die vervolgens gericht in te zetten voor digitale advertenties op koopplatformen’, zegt managing director Jim Kramp.
S1 maakte begin dit jaar een alliantie bekend met het Zweedse My Telescope. Dat bedrijf levert software waarmee bedrijven kunnen nagaan hoe vaak en waarom hun merknaam in een zoekmachine wordt ingegeven.