Pizza Hut België kiest Insider om klanten gepersonaliseerde en relevante onsite-ervaringen aan te bieden en de aantrekkelijkheid van de website op te krikken.
Het van oorsprong Turkse digitale marketingbedrijf Insider bouwt een platform waarmee bedrijven klantenervaringen kan individualiseren, hun gedrag kan voorspellen via ai en klantgegevens kan samenbrengen. Dat verloopt via verschillende kanalen als web, apps, mail, sociale media en sms. Onder meer Samsung, Toyota, Estée Lauder, Puma en Nissan maken er gebruik van. Aan dat lijstje mag nu ook Pizza Hut België toegevoegd worden. Insider werkte eerder al voor Pizza Hut in elf andere landen.
Pizza Hut België zal via Insider bijvoorbeeld de inhoud van zijn websites optimaliseren via A/B-testen en experimenten. De eerste resultaten daarvan hebben al geleid tot een aanzienlijke stijging van de gemiddelde bestelwaarde, conversieratio’s en rendement van investering, zegt de pizzabakker. Door bijvoorbeeld het laatst gekochte product boven aan de pizzapagina’s te plaatsen, realiseerde Pizza Hut België een conversieratio van 13,39 procent. Daarnaast heeft Pizza Hut België een pool verzameld van honderdduizend gebruikers die bereikt kunnen worden met push-notificaties. Daarmee realiseerden ze een conversieratio van 17,22 procent.
E-commerce-manager Bart Van Dyck is tevreden: ‘Het bedrijf stelt ons in staat ideeën snel te testen, uit te voeren en alleen scenario’s te implementeren waarvan bewezen is dat ze waarde toevoegen. Ook zijn we nu in staat om onze verkoop te verhogen van bepaalde producten die we in bepaalde periodes willen promoten.’
Pizza Hut heeft in ons land een kleine honderd verkooppunten, die veelal door franchisehouders worden uitgebaat. In totaal heeft het bedrijf zo’n 1.500 werknemers.