De video-app TikTok is ‘open for business’ in België. Belgische bedrijven hebben vanaf nu toegang tot alle TikTok-advertentieformaten om campagnes op te zetten en producten op het platform te pluggen.
Op slechts een paar jaar tijd is het van oorsprong Chinese TikTok uitgegroeid tot een van de meest gedownloade apps ter wereld. ‘We hebben keer op keer gezien hoe merken een belangrijke rol spelen in de TikTok-ervaring en hoezeer onze community geniet van de interacties die ze hebben met hun favoriete merken’, zegt Arnaud Cabanis, TikTok-topman voor Frankrijk en België.
Concreet krijgen Belgische bedrijven toegang tot TikTok for Business, een reeks marketing- en reclametools. Alle advertentieformaten van TikTok zijn ook beschikbaar in België, zowel in het Frans als in het Nederlands. TikTok lanceert daarnaast TikTok Ads Manager, een selfservice-advertentieplatform dat op kmo’s mikt. Hiermee kunnen zij zelfstandig TikTok-campagnes te creëren, hun budget optimaliseren in functie van hun marketingdoelstellingen, doelstellingen bepalen, creatieve inhoud creëren en de prestaties van de campagne opvolgen.
TikTok geeft zelf een voorbeeld van de aanwezige marketingkracht. Met de hashtag #BookTok, inmiddels 27,8 miljard keer bekeken, hebben video’s met literaire aanbevelingen geleid tot wereldwijde succes, zoals het boek ‘Het lied van Achilles’ van Madeline Miller. In de VS heeft de boekhandel Barnes & Nobles zelfs displays gemaakt met boeken die worden aanbevolen door #BookTok.