Phished, dat dit jaar de Computable-award won voor Startup of the Year, opent een kantoor in New York. Eerder dit jaar stak het bedrijf het Kanaal over om een vestiging in Londen te openen.
Dat Phished in de VS voet aan wal zet, hoeft niet te verbazen, zegt ceo en oprichter Arnout Van de Meulebroucke. ‘De online-problemen zijn overal ter wereld dezelfde: hackers zoeken naar manieren om mensen te phishen en mensen zoeken naar oplossingen. Met deze push naar de VS willen we zijn waar hackers het hardst toeslaan. We hebben er al een flinke voetafdruk, maar willen nu het gaspedaal dieper indrukken.’
Van de Meulebroucke zegt dat de strenge veiligheidsoverwegingen die Europa oplegt, voor hen een troef zijn in Amerika. ‘Deze zijn rigoureuzer dan wat de lokale overheden vragen en wat vele Amerikaanse bedrijven soms toch zorgen baart. Onze troef is de kracht van onze ai: deze past zich moeiteloos aan iedere ontvanger aan, waardoor ook de Amerikaanse gebruikers zeker zullen zijn van de beste omkadering voor hun cybersecurity-awareness-training.’
Voor de lancering in de VS haalt Phished ervaring in huis. Filip Bormans zal de saleskanalen in handen nemen als sales director US. Met een verleden bij Banksys, Atos Worldline, Telindus, Xerox en Kyocera beschikt Bormans over mooie adelbrieven, ervaring die hij ten volle kan inzetten op de Amerikaanse markt.
Op de Amerikaanse markt zal Phished het opnemen tegen plaatselijke spelers. Bormans heeft er alle vertrouwen in. ‘Geen probleem’, is hij stellig. ‘Ons product staat op punt. Waar concurrenten stoppen, daar begint voor ons pas de fun.’