Het Amerikaanse Hibob, maker van hr-software, heeft 150 miljoen dollar opgehaald in een Series C-investeringsronde. Hiermee heeft Hibob sinds zijn oprichting eind 2015 in totaal 274 miljoen dollar aan kapitaal verzameld.
Hibob zal de kapitaalinjectie aanwenden voor zijn wereldwijde expansie en de ontwikkeling van innovatieve ‘worktech’-modules. Het bedrijf heeft dan ook grote ambities. ‘We richten ons op een markt waarin tientallen miljarden euro’s omgaan, en Hibob is nog maar net begonnen aan het ontginnen daarvan’, zegt Ronni Zehavi, de medeoprichter en ceo van het bedrijf. ‘In onze visie is ons platform ‘Bob’ het laatste human resources information systems dat middelgrote bedrijven nog hoeven aan te schaffen.’
Dergelijke systemen hebben zich langzaam maar zeker ontwikkeld van ouderwetse administratieve back-officesystemen tot platformen die de betrokkenheid van het personeel vergroten. De platformen die hiermee zijn ontstaan zijn van groot belang geworden voor de communicatie en samenwerking van iedereen binnen de organisatie, van hr-teams tot directieleden en van managers tot individuele uitvoerenden. De technologie zorgt zo ook voor een positieve werkcultuur voor alle werknemers, of het nu gaat om geografisch verspreide teams, thuiswerkers of hybride werkers.
Sinds 2017 heeft Hibob al elk jaar een omzetgroei van drie cijfers kunnen boeken, al geeft het bedrijf geen specifieke details. In deze periode heeft het ruim tweehonderd nieuwe middelgrote klanten aangetrokken. Deze zijn actief in meer dan 134 landen en hebben vestigingen in Noord-Amerika, de regio EMEA en Australië.