Wie de voorbije dagen de klantendienst van Proximus nodig had, kon best wat geduld oefenen. Door een ongelukkige upgrade liepen klanten tegen problemen met hun tv-decoder op. En dan waren er nog andere perikelen.
Een ongelukkige upgrade bracht een storing teweeg in de televisiedecoder van Proximus. De kwestie zou zich vooral voordoen bij alle glasvezelklanten die een V7-box hebben. Blijkbaar was er iets misgegaan bij een aanpassing van het glasvezelnet. Klanten kregen een vervangbox, omdat de oorspronkelijke niet meer naar behoren functioneerde.
Bij de persdienst van Proximus konden ze de kwestie eerst niet bevestigen. Maar de perikelen waren er wel. Zo verscheen de voorbije dagen via de officiële klantencommunicatie van Proximus alsnog dat ‘gemelde tv-problemen zijn opgelost.’ Met als duidelijke vraag om de tv-box te herstarten. ‘Ook al ziet u een melding om deze actie niet uit te voeren’, zo stond erbij.
Drukte op klantendienst
De problemen met de tv-decoders veroorzaakte de voorbije dagen grote drukte op de klantendienst van Proximus. Het duurde een tijd om iemand aan de lijn te krijgen of om antwoord te krijgen op e-mails. Ook via de chatmodule was er geen doorkomen aan.
Wat zeker meespeelde, is dat Proximus voor een deel van zijn klanten overschakelt op facturen via e-mail, en dus niet meer op papier. En dat het bovendien van bankrekeningnummer veranderde. Vragen te over dus voor de klantenmedewerkers.