Crm-gigant Salesforce betrekt een nieuw kantoor in het centrum van Brussel. Het bedrijf heeft zich zopas gevestigd in Silversquare Central, een coworkingfaciliteit recht tegenover het Centraal Station. De keuze voor deze locatie is het resultaat van een enquête onder de medewerkers van het bedrijf.
De zoektocht naar een nieuw kantoor voor Salesforce, dat voorheen in Zaventem gevestigd was, begon al voor de uitbraak van Covid-19. Uiteraard had de pandemie een grote impact op het proces en op de criteria die Salesforce belangrijk vindt in het kiezen van een geschikte locatie. Zo heeft de kantoorruimte door de omslag naar telewerk een geheel andere invulling gekregen, met het accent op het faciliteren van ontmoetingen. Andere belangrijke voorwaarden voor Salesforce waren een vlotte toegankelijkheid met openbaar vervoer en voldoende mogelijkheden tot opschaling.
Uit de personeelsbevraging bleek dat twee op drie medewerkers het openbaar vervoer gebruiken om te komen werken en het dus belangrijk vinden dat er een vlotte verbinding is. Ze gaven verder aan dat ze gemiddeld twee dagen per week naar kantoor willen komen en dat dat kantoor in de eerste plaats een ontmoetingsruimte moet zijn om te connecteren, te vergaderen en klanten te ontmoeten.
‘Op dit moment hebben we een unieke kans om onze manier van werken opnieuw uit te vinden’, zegt Lien Ceulemans, country leader Salesforce Belgium & Luxembourg. ‘In onze nieuwe digitale wereld moet iedereen om het even waar kunnen werken en verkopen. Of dat thuis is, op kantoor of ergens anders mag niets uitmaken. Salesforce ondersteunt die transformatie met zijn producten en diensten en met deze verhuis zetten we onze groeiambities nog meer kracht bij.’