CM.com neemt een minderheidsbelang in het Britse fintech-bedrijf Phos. Dat stelt de Bredase onderneming in staat een volledig op software gebaseerd point-of-sale-systeem (softpos) toe te voegen aan de eigen betaaloplossingen.
Het beursgenoteerde techbedrijf stort zich behalve op messaging en ticketing steeds meer op fintech. In maart van dit jaar werd al het point of sale (pos)-betalings-acceptatieplatform PayPlaza overgenomen.
Om de samenwerking met de Britten verder te versterken, investeert CM.com twee miljoen euro in Phos. Het fintech-bedrijf kan hiermee uitbreiden naar de VS en het ontwikkelingsteam versterken. De investering in Phos betekent een volgende stap voor CM.com om omnichannel-communicatie- en betalingsoplossingen aan te bieden vanuit één enkel platform.
Betalingen via softpos-technologie zijn eenvoudig, stelt CM.com. Klanten hebben een kaart of betalen met Apple Pay of Google Pay via het Android-apparaat van de handelaar. In tegenstelling tot andere marktspelers ondersteunt de app van CM.com met de technologie van Phos ook betalingen boven de vijftig euro. Klanten kunnen veilig hun pincode invoeren op het apparaat van de handelaar of de betaling goedkeuren via Apple Pay of Google Pay. De applicatie voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen van Visa en Mastercard. Dit leidt tot minder contant geld, snellere en veiligere betalingen.
Zandvoort
Omdat deze technologie past bij evenementen, zal CM.com softpos gebruiken tijdens de komende Grand Prix in Zandvoort. Hierdoor kan dit evenement het eerste cashless-evenement op deze schaal zijn.
Jeroen van Glabbeek, ceo CM.com, noemt de technologie schaalbaar en wereldwijd relevant voor alle sectoren. ‘Verschillende kassasoftwarebedrijven hebben de app van CM.com al geïntegreerd om grote winkelketens te helpen bij hun zoektocht naar wachtrijen. De app stelt verkopers in staat om de betalingen ter plaatse in de gangpaden uit te voeren. Naast de sectoren retail, horeca en evenementen zien we volop kansen voor taxichauffeurs of bezorgdiensten’, aldus Van Glabbeek.