Avaya, leverancier van communicatie- en samenwerkingsoplossingen, is een partnerschap aangegaan met Microsoft. De bedrijven gaan cloudcommunicatieoplossingen ontwikkelen die de klant- en werknemerservaringen verbeteren. Het Avaya OneCloud CPaas (Communications Platform-as-a-service)-platform is nu geïntegreerd met de voice-, video-, chat- en sms-functies van Microsoft Azure Communication Services.
Ook hebben Avaya en Microsoft de integratie van Avaya OneCloud CCaaS (Contact Center-as-a-service) met Microsoft Azure versterkt. Deze dienst werd al in Azure gehost en was hierdoor wereldwijd beschikbaar, maar is nu uitgebreid met meer functionaliteiten. Daarnaast is Avaya OneCloud CCaas geïntegreerd met Microsoft Teams via het Microsoft Teams Connected Contact Center Certification Program, én in Microsoft Dynamics 365. Tot slot zijn de Avaya Session Border Controllers nu gecertificeerd voor Microsoft Teams Direct Routing en Media Bypass en zijn ze een aanvulling op Avaya’s OneCloud CCaas-oplossingen.
De samenwerking met Microsoft is een belangrijk onderdeel van Avaya’s ecosysteem van strategische partners. Hierbij wordt samengewerkt met cloud-, technologie- en channelpartners om flexibele, samengestelde oplossingen met innovatieve technologie te kunnen leveren aan klanten. Door met elkaar te integreren beschikt Avaya nu ook over ai-mogelijkheden van Microsoft via Azure Cognitive Services. De bedrijven hebben wereldwijd een gezamenlijke go-to-market-strategie en co-selling-strategie ontwikkeld om de geïntegreerde cloud-communicatie aan te kunnen bieden.