Deselect, aanbieder van een datagedreven marketingplatform, ontvangt een niet nader gespecificeerde investering van de oprichters van Collibra, Showpad en 4C. Hiermee wil de Antwerpse scale-up zijn internationale expansie naar de VS voorbereiden en zijn commerciële team uitbreiden.
Deselect helpt marketeers om snel en efficiënt naar de juiste doelgroep te communiceren. Het biedt een tool om het klantenbestand te segmenteren in de Salesforce Marketing Cloud. De scale-up, onderdeel van de accelerator Start it @KBC, is in 2019 opgericht door Anthony Lamot en Jonathan Van Driessen en is sinds 2020 officiële partner van Salesforce. Het bedient klanten zoals Volvo Cars Europe, HelloFresh, T-Mobile en de Vlerick Business.
Het bedrijf claimt wereldwijd actief te zijn, waarbij Europa goed voor 85 procent van de omzet is. De scale-up ziet de belangstelling vanuit de VS en Azië fors toenemen. Het gebruikt deze investering om uit te breiden naar VS. Daar ligt naar eigen zeggen meer dan vijftig procent van hun potentiële markt.
In het najaar van 2021 mikt Deselect op een Series A-kapitaalsverhoging. Dit wordt een ‘significantere kapitaalsronde’ waarmee enerzijds een Amerikaanse kantoor wordt gerealiseerd en anderzijds het commerciële team zo snel mogelijk wordt opgeschaald.