IBM neemt de Brusselse Salesforce-consultant Waeg over. Big Blue wil zo zijn portfolio van Salesforce-services uitbreiden en IBM's hybride cloud- en ai-strategie verder uitvoeren.
Waeg biedt Salesforce-adviesdiensten, van advies over digitale strategie, business-to-business commerce, marketingautomatisering en ontwerp van klantervaringen tot implementatie en beheerde services. Het bedrijf werd opgericht in 2014 en heeft kantoren in zeven Europese landen, waaronder Brussel en Amsterdam. Waeg werkt onder meer voor klanten in productie, gezondheidszorg en biowetenschappen.
De overname bouwt voort op IBM’s lopende investeringen in Salesforce-adviesdiensten. ‘Salesforce speelt een cruciale rol in de digitale transformaties van bedrijven die zich aanpassen aan de omstandigheden die door de pandemie zijn gecreëerd’, zegt Mark Foster, vice president bij IBM Services en Global Business Services. ‘Vertrouwen is de nieuwe valuta van klant- en medewerkersbetrokkenheid, en elk contactpunt is een kans om die relatie te personaliseren.’
IBM nam in januari ook al het Amerikaanse Salesforce-adviesbureau 7Summits over. Het deed de afgelopen maanden ook heel wat investeringen in hybride cloud- en ai-technologieën, via overnames van onder meer Nordcloud, Taos, Expertus en Truqua. De wereldwijde markt voor crm-consulting en systeemintegratiediensten wordt geschat op bijna 21 miljard dollar in 2024.