Het Belgische Beeple, dat de software bouwt voor onder meer de planning van de vrijwilligers in de Belgische vaccinatiecentra, trekt de Franse markt op. Het softwarebedrijf is partner van enkele Belgische uitzendkantoren en wil nu met die expertise de concurrentie aangaan op de Franse markt.
Beeple trekt naar Frankrijk in partnership met Pixid, een Franse ontwikkelaar die zich richt op het digitale beheer van flexibele werkkrachten. Pixid heeft zo’n honderdvijftigduizend klanten, met zo’n negenduizend aangesloten uitzendkantoren hebben ze binnen de Franse uitzendsector meer dan 34 procent marktaandeel. ‘Beeple is met zijn expertise in planningsbeheer een ideale aanvulling op het aanbod aan hr-tools van Pixid’, zo klinkt het in een persbericht.
Het duo wil inspelen op de sterke vraag van de Franse markt. Veel bedrijven ondervinden moeilijkheden bij het beheer van flexibel personeel, zeker als ze te maken hebben met een complexe planning of zeer specifieke arbeidsorganisatie (in de industrie of de medische sector bijvoorbeeld). Een voordeel voor de Pixid-klanten is dat ze via Beeple eenvoudig teamroosters kunnen plannen voor hun tijdelijk personeel.
‘Met dit partnerschap willen we de klanten van Pixid ondersteunen om hun planning naar een hoger niveau te tillen’, zegt directeur Karel Rabaut van Beeple. ‘Talrijke Excelsheets kunnen vervangen worden door een digitaal beheer in één systeem. Door gebruik te maken van geautomatiseerde filters helpen wij uitzendkantoren om snel de juiste uitzendkracht aan de juiste job te koppelen.’
Beeple werd opgericht in 2016 en is het actief in Europa en het Midden-Oosten in onder meer de gezondheidszorg, retail, sport, beveiliging, evenementen en festivals. Naast planningen opstellen, de hoofdfunctie van de tool, kunnen hr-managers en planners via Beeple ook beter en sneller communiceren met werknemers, een overzicht te krijgen op gewerkte uren en vakantieaanvragen en efficiënter uitbetalingen uitvoeren.