De Intractro-groep heeft het Gentse digitale bureau Marlon overgenomen. Marlon houdt zich bezig met het design en de ontwikkeling van apps, webshops en websites. Alle dertig medewerkers maken de overstap.
Marlon werd zeventien jaar geleden opgericht door Vincent Mouton en Frederik Claerhout en evolueerde van louter development naar de rol van strategische digitale partner rond bedrijfsprocessen, design en technologie. Klanten van Marlon zijn onder andere Toyota, Daikin, Sibelga, Bostoen en Dockx Rental.
Mouton legt uit hoe de romance met Intracto is begonnen. ‘Eigenlijk is binnen Feweb (de vakorganisatie van digitale dienstverleners) de wederzijdse appreciatie gestart’, zegt hij. ‘Met een gezonde blik volgden we mekaars evolutie op. De laatste jaren merkten we echter meer en meer de toenemende complexiteit van vragen van klanten en zelfs de vraag om end-to-end partner te zijn. Een volgende logische evolutie in het landschap. Bedrijven willen steeds meer hun inspanningen en data centraliseren om resultaten te maximaliseren.’
Aanvulling
Bij Intracto zelf noemen ze de overname ‘van groot belang’. ‘Marlon heeft een sterk en uniek team en bovendien vormen ze en perfecte aanvulling op onze kwaliteiten die we specifiek in Gent al hadden’, zegt ceo Pieter Janssens. ‘Wat de vraag van de klant ook is, ook in Gent hebben we alles in huis qua strategie, creatie, content, marketing en technologie, om bedrijven te helpen groeien en hun resultaten te maximaliseren.’
Na een vloedgolf van overnames in België en Nederland telt Intracto ondertussen 1.375 personeelsleden.