Jeroen Trappers is de nieuwe chief technology officer (cto) van het Antwerpse digital agency Icapps. Voor Trappers betekent de rol een terugkeer naar het bedrijf waar hij in 2012 ook al werkte. Hij neemt de fakkel over van Wouter Martens.
Jeroen Trappers heeft een master Informatica behaald aan de KUL en startte zijn carrière in 2006 bij it-dienstverlener Capgemini. Nadien vervulde hij verschillende functies binnen de it, van training tot ontwikkeling van apps en toepassingen. Hij werkte onder meer als lead iOS developer voor Belfius, maar ook bij Delen Private Bank, Teamleader en Zembro.
Bij Icapps bestaat de rol van cto erin om nieuwe technologieën te onderzoeken via zogeheten innovation tracks, vervolgens te integreren in een commercieel aanbod en te implementeren bij de klanten. ‘We houden continu de vinger aan de pols, van de markt maar ook op technologievlak. Het helpt ons, maar ook klanten doorlopend te vernieuwen en attractief te blijven. Kennisdeling en innovatie zijn kernbegrippen voor Icapps.’, aldus Trappers.
Trappers wordt de opvolger van Wouter Martens. Hij is ook de medeoprichter van Icapps-spin-off Mr. Watts en gaat zich daar concentreren op augmented reality en de Microsoft Hololens. Martens blijft evenwel verbonden aan Icapps en beschikbaar als klankbord.
Icapps is opgericht in 2009 en telt negentig medewerkers. Klanten zijn onder meer Bebat, Bol.com, Bolero, Keytrade, Monizze, Proximus en Telenet. Naast het hoofdkantoor op het Antwerpse Eilandje heeft het bedrijf vestigingen op de Corda Campus in Hasselt, in Mechelen en in Gent. Sinds 2017 maakt Icapps deel uit van de Cronos Groep.