Er staat een nieuwe mobiele virtuele netwerkoperator in de stijgers. Allbert richt zich op zelfstandigen en kleine bedrijven met een eenvoudig aanbod: je betaalt per gigabyte die je verbruikt.
Het Gentse Allbert is opgericht door ceo Bert Van Wassenhove (bekend van de Bertjes voor ondernemers), software ingenieur en cto Steven Willems en chief growth officer Rob Gees. ‘Er is amper concurrentie op de gsm-markt. Bovendien zijn de huidige telecomabonnementen niet meer van deze tijd. Je krijgt ofwel te weinig data ofwel te veel.
Wij maken het eenvoudig en laten klanten betalen per gigabyte die ze verbruiken,’ aldus Bert Van Wassenhove. De slogan van Allbert is ‘het eerlijk gsm-abonnement voor ondernemers’. De precieze prijs per Gig moet nog bepaald worden maar ‘het zal zeker concurrentieel zijn.’ Standaard bel- en sms-gedrag is inbegrepen in het aanbod.
Het unieke aan Allbert is dat het werkt met partners waarbij je data kan verdienen als je een aankoop doet of op een dienst inspeelt. Partners zijn onder andere Microsoft (3 gigabyte bij aankoop van Microsoft 365) en starters Yucopia en Unpaid. Bert Van Wassenhove mikt op een partner per sector.
De onderhandelingen met de telecomoperatoren zijn nog aan de gang, maar Allbert wil tegen midden januari 2021 klaar te zijn. Zo’n duizend preregistraties zijn voldoende. Het mikt daarbij vooral op zelfstandigen en kleine bedrijven. Mogelijk zouden ook ex-Mobile Vikingsklanten overstappen. Mobile Vikings is onlangs verkocht aan Proximus. Tegen eind volgend jaar mikt Allbert op 7.500 tot 15.000 klanten.
Kijken ernaar uit!