Premium Plus, gespecialiseerd in advies en online-oplossingen voor customer service, support en sales, zet voet aan grond in het Verenigd Koninkrijk. Naast het hoofdkantoor in Antwerpen, had het bedrijf al een vestiging in het Franse Rijsel.
Voor Kurt Pinoy, oprichter en ceo van Premium Plus, is de Britse vestiging een logische stap om de steile ambities van zijn bedrijf waar te maken. Het nieuwe kantoor is gevestigd op een steenworp van het iconische Trafalgar Square. ‘Londen is en blijft een belangrijk economisch centrum in de ruime regio’, zegt hij. ‘Heel wat bedrijven houden er ook in de toekomst hun Europees hoofdkantoor aan. Als we met Premium Plus een toonaangevende speler willen worden op het continent, moeten we aan de overkant van het kanaal actief zijn.’
Premium Plus werd in 2012 opgericht om bedrijven van softwaretools te voorzien waarmee ze hun klanten bedienen, en dat via om het even welk digitaal en online-communicatiekanaal. Aan dergelijke customer experience tools is er geen gebrek, aan de nodige expertise om de juiste technologische keuzes te maken en een implementatie te verzekeren des te meer, zegt Pinoy. ‘Met de tools ben je op zich niets. Je moet ze ook weten te gebruiken en op elkaar af te stemmen’, aldus Pinoy. ‘Veel bedrijven halen daardoor niet het beoogde rendement op hun investeringen in omnichannel-communicatie.’
Premium Plus maakt gebruik van het Zendesk-platform om applicaties op maat te bouwen voor zijn klanten. Daarnaast integreert het bedrijf de Zendesk-tools ook met oplossingen voor callcenters (Aircall), chatbots (Chatlayer, BotXO), en klantensurveys (Hello Customer, Surveypal). Het bedrijf groeide daarmee uit tot de belangrijkste integrator van Zendesk in België, Nederland en Frankrijk, met meer dan vijfhonderd actieve klanten, waaronder Carrefour, Q8, De Lijn en Club Brugge.